Z rynku ubezpieczeniowego znikła już marka Liberty Direct, pojawiła się nowa, pod nazwą Liberty Ubezpieczenia. W czym tkwią najistotniejsze zmiany tej marki?
W języku polskim direct oznacza 'bezpośredni', zaś w tej konkretnej sytuacji sens należy odnieść do dystrybucji. Ubezpieczenie Direct można zakupić bez pośrednictwa agenta ubezpieczeniowego, dzwoniąc przez telefon na infolinię firmy lub wypełniając wniosek na stronie internetowej firmy. Poza tym Liberty Direct zajmowała się jedynie ubezpieczeniami komunikacyjnymi, ale to znacznie zawężało jej pole działania. W związku z tym w ubiegłym roku władze firmy zdecydowały się rozszerzyć ofertę, ale już pod nazwą Liberty Ubezpieczenia. Obecnie firma proponuje wiele rodzajów ubezpieczeń rozprowadzanych różnymi kanałami.
W roku 2014 Liberty Ubezpieczenia rozpoczęła zakrojoną na szeroką skalę kampanię reklamową. Celem kampanii stało się zdobycie zaufania nowych klientów, zyskanie większej popularności na rynku oraz zbudowanie wiarygodności nowej marki. Czy to działanie da konkretne i wymierne efekty? Na taką ocenę trzeba jeszcze poczekać, sama firma musi sobie zapracować na pozytywną ocenę klientów. Nie jest to łatwe, ponieważ na rynku ubezpieczeniowym trwa ostra rywalizacja, a wiarygodności firmy i zaufania nie zdobywa się spotami reklamowymi, banerami lub innymi chwytami marketingowymi. Klienci firm ubezpieczeniowych coraz rzadziej ulegają tzw. reklamowym hitom i coraz mniejsze zaufanie żywią do firm ubezpieczeniowych, co przekłada się na niższą sprzedaż tych ostatnich.
Istotną zmianą Libertyn w ofercie Liberty Ubezpieczenia jest rozszerzenie propozycji o ubezpieczenia dla małych i średnich firm. W zakres tego rodzaju ubezpieczeń wchodzą m.in. ubezpieczenia od pożaru i innych zdarzeń losowych, od kradzieży z włamaniami i rozboju, także ubezpieczenia sprzętu elektronicznego, OC, assistance i od wszelkiego ryzyka. Poza tym istnieje również możliwość rozszerzenia zakresu ochrony o klauzule dodatkowe. Warto więc dokładnie sprawdzić ofertę Liberty Ubezpieczenia. Nie oznacza to, że zmieniając nazwę firmy, nadal nie można zamawiać ubezpieczeń w formie Direct. Taka możliwość nadal istnieje, bowiem sprzedaż polis kanałem Direct przynosi duże oszczędności, co najczęściej pociąga obniżkę cen ubezpieczeń.